...Thailand-Indien; 1-0...

Sådärja, då var man tillbaks i Casa Sahlberg i det landet där vi bor d v s Hejkon-bäjkon-land...
Haft två helt underbara veckor i Thailand, solat, badat, åkt moppe och speed-boat. Ätit, druckit och umgåtts med A-L och H.
Väl hemma i Delhi fick åtminstone jag en liten släng av ångest, kanske beroende på dimman, regnet, smutsen, oordningen i trafiken, tutandet, avsaknaden av närhet till stranden; vad vet jag...
Nåväl, nu har den släppt men jag har Thailand i mitt hjärta...

Här sitter jag i det ljumma kvällsmörkret på en strand på Koh Samet, efter en heldag på ön med sol, bad och underbart goda thailändska pannkakor innehållandes banan och nutella. Jag åt två stycken, den dagen. Ur menyn jag håller i handen beställde jag Tom Yum-soppa med räkor. "Less spicy?" frågade kyparen. "Yes, less spicy thank you" svarade lilla jag. Efter första skeden svttades jag på överläppen, under ögonen, hostade och hade plutläppar a´la Victoria Silvstedt. Smaken var underbart god men man kan undra om "less" betyder "extra mycket"...

Sen att det var lite väl mycket svenskar överallt uppblandat med engelsmän, kanadicker och ryssar, ja det får man väl ta...

Vet inte riktigt hur jag ställer mig till att engelsmännen och kanadensarna, samtliga över fyrtio men under sjuttio år, var tillsammans med små thailändskor strax över 20... På något sätt är det väl en "win-win situation", männen har någon att hålla om och flickorna någon som håller ut handen och hjälper dom och deras familjer. Kärleken finns säkert där, i några fall såsom vi definierar den och i andra fall med en annan sorts definition som i alla fall är främmande för mig. Men så länge alla trivs och är snälla med varandra så är det (väl?) bra och okej. Nog om detta. fast ämnet är fascinerande och väl värt att utvecklas. Men det får bli vid ett annat tillfälle.

Roliga saker har dock hänt i Casa Sahlberg; Fanny och Erik har kommit för att stanna ! Ett halvår i alla fall.
storasyster har kommit för att stanna. Två veckor i alla fall.
Fullt i alla rum; härligt !

Skytteltrafik till flygplatsen igår; dotra med grabb landade kl 04 och syster-yster kl 06.40. Kan tala om att det snarkades till långt in på förmiddagen.
Igår hann vi med en tur till Khan Market där Filifjonkan förärades med ett nytt objektiv till sin kamera i kombinerad, försenad, 20-årspresent och julklapp. Nu kan hon ta fantastiska foton igen :-) !
Kvällen bjöd på ett bevistande på Olive´s, det var dags för årets första After Work som anordnas en gång i månaden av Svenska Handelskammaren. Trevligt och gott.
Idag väntar ett besök på ett shoppingmall och därefter middag på Chilli´s. Om nu bara alla andra kan masa sig upp ur sängarna. Klockan är 11.20 och endast fru Sahlberg och hennes Mr Spirit är vakna. Sömntutor !!!

Såhär gött kan man ha det, i väntan på solnedgången på Koh Samet. Micke och Hasse mår som prinsar !

Nyheter från svedala; Loppan har fått jobb, så lätt som bara det ! Känns skönt för ett modershjärta.

Är också otroligt mysigt, härligt och roligt att ha Fanny här ! Denna långa, blåögda, brunhåriga skönhet som redan igår förvrängde huvudet på en indisk pojke. Denna lilla 4-åring tittade upp på 20-åringen med stora bruna ögon och var alldeles fascinerad ! Följde henne in och ut ur tre olika affärer och bara stod där och tittade förundrat. Fanny var nog lika förundrad hon igår med alla sinnen jobbandes för högtryck; lukter, läten och synintryck... 
Det är förmodligen därför dom fortfarande sover, helt utmattade.

Nu har storasystern klivit upp ur bingen, dags för frukost och sen mot Vasant Kunj, där affärerna börjat stora vinter-rean; wiiihoo..
Tjipp-tjopp och krameli-kram/ Thai-Titti.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Välkommen hem, jag förstår inte varför jag ska behöva vänta 10 timmar innan jag kan läsa de nya inläggen i bloggen. Jag förtår att du fatnade för Thailand jag vill också tillbaka dit någon gång. Jag hade velat se ett foto med dig och dina "Less spicy-läppar". Nu räknar vi dagarna till vi åker till solen och veckorna till vi kommer till er.

Kramar

2012-01-07 @ 20:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback