...happy birthday...

Storasyster smet ifrån Sverige för att fylla 50 år.

Bra present att ge sig själv; en resa till Häjkon-bäjkonland. Den stora dagen var igår så då passade det bra att fira med en söndagsbrunch på ett utav finhotellen här i stan. Först förärades hon med en bit prinsess-tårta och lite skönsång av sin lillasyster... Tårtan var smaskig, sångens njutbarhet kunde nog diskuteras men hon såg glad ut i alla fall ;-)!
Portarna öppnades kl 12.30 och punktliga svenska människor som vi är så stod vi beredda prick på klockslaget.
Vi smaskade på Waldorfsallad, sushis, sparrisfyllda vol au venter, lax, linsgrytor ( inte jag, inte ockuperar jag magen med indisk mat när det bjuds på annat..)
samt en avdelning med kinamat och minsann hittade jag inte en gryta med thailändsk Tom Yum soppa som jag, vis av erfarenheten från Koh Samet, inte heller inmundigade... Usch vad tråkig jag låter nu, men meningen är ju inte att man skall och måste smaka på allt utan att man lyxar sig och bara väljer det gottaste, visst ?
Kan tala om att min uppmärksamhet var mest vänd mot dessertbordet...

Men det är märkligt vad man inte alls orkar äta så mycket som planerat, ögonen vill mer än vad magen orkar.
Drycken var genomgående champagne och det är ju alltid trevligt :-)!

Med magarna i fyra hörn återvände vi till hemmets lugna vrå frampå seneftermiddagen. Fanny blev sugen på att bada och följaktligen skulle hon inviga badkaret som hittills endast nyttjats för att skruvning av min yogamatta. Det visade sig att varmvattnet liksom aldrig blivit inkopplat.. Nähä ? Förvånad ? Inte ett dugg! Hade nog blivit mer förvånad om det hade fungerat..
Men efter 457 vändor mellan kök och badrum med kokvarmt vatten så kunde så Filifjonkan få mjuka upp sina stela muskler i ett varmt bad.
Nu har det hunnit bli måndag förmiddag, jag har varit hurtbulle tillsammans med maken. En timme på gymmet blev det. Resten av ligan sover fortfarande.
Rozie har anlänt och påpekat att vi (d v s jag) gjort en miss som inte gav henne en extra månadslön till jul. Och jag som tyckte jag var generös som gav henne 1000 rupees extra i ett kuvert med en tillönskan om en god jul. Där ser man, något nytt ska läras varje dag.

När alla vaknat och fått i sig frukost är dagens plan att vi ska bege oss till Sarojini Market för att uppleva Indien på riktigt och inte bara spendera dagarna på lyxhotell och shoppingmalls.

Klockan är nu halv elva, jag bara undrar: hur länge ska dom små snusmumrikarna sova egentligen ??
Om man 'råkar' tappa något väldigt slamrigt utanför deras dörrar kanske det blir lite action...
Namaste så länge / Titti


Kommentarer
Postat av: Agneta

Du får gratta storasyster i efterskott. Jag funderar på om jag ska passa på att fira 50+ när vi kommer, kan det vara något? Visste du inte att man har 13 månadslöner i Indien? Det har alla pampar här i Sverige också. Hoppas du lyckades väcka sömntutorna och att ni fick en till härlig dag.

Kramar till er alla

2012-01-09 @ 17:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback