...här händer det saker minsann...

Torsdag eftermiddag nu, idag har jag haft 10 härliga brudar hemma på "coffee-morning", Casa Sahlberg hade bullat upp med Fiffis rutor; kärleksmums, kanelbullar (japp, hembakt; Lyxfru Tittiluttan hade kökstjänst igår..) samt pepparkakor och Brago-kex, väldans trevligt ! Enda herren i församlingen var Waldemar; 4 månader, men det var helt okej ;-) !
Efter fikat var det bara att fara vidare på nya äventyr; lunch på Italienska ambassaden, alla svenskarna från kontoret och , ja även vi lyxmedföljande fick vara med och njuta av kulinariska delikatesser..

Igår däremot hände det ett par otrevligheter; först smällde en bomb vid High Court, 11 döda och ca 50 skadade, jag visste ingenting utan lullade omkring i mitt kök med ugnsrosor på kinderna och mjölfläckar på klänningen...Läste om det på facebook och fick sen mer information via kontoret. Otäckt är bara förnamnet !
Efter min fröken-insats på Svenska Skolan igår fortsatte jag till min Indiska matlagningskurs, där vi friterade bröd; puri samt trixade ihop 2 olika potatisrätter; smaskigt och gott på alla sätt; kom hit så ska jag traktera er med denna kulinariska upplevelse ;-).
Var hemma vid 21, vi fortsatte vårt Prison Break-marathon, blir ett gäng avsnitt nästan varje kväll, och strax efter kl 23 hördes plötsligt en jättesmäll; KA-BOOM, jag flög upp ur sängen som en oljad blixt (Micke blev riktigt imponerad, han funderar på att anmäla mig till 3 meter snabb-sprint..), vi upplevde inga skakningar utan första tanken var att det var ännu en bomb...
Stegade ut i vardagsrummet och kikade ner på gatan, regnigt ute och massa kondens på fönstrena, där stod våra vakter och flera av byggarbetarna från husbygget mittemot; samtliga hade sina mobiltelefoner vid öronen.. 
Gick in på webben, både Hindustan Times och Times of India annonserade "earthquake in Delhi"..
Tog en lång stund innan man kunde slappna av, blir det efterskalv, ska vi klä oss och springa ner på gatan, tänk om...
Tydligen 4,2 på Richterskalan, men har inte läst några rapporter om skador, varken på människor eller egendom..
Vi har haft fin-besök också minsann, Mr Persson i egen hög person tog flyget från Abu Dhabi, där han bor sedan 8 månader tillbaks, och var i Casa Sahlberg torsdag till söndag; honom körde vi slut på vill jag lova     ;-)))!

Jag mötte upp på flygplatsen, efter väskinlämning åkte vi till India Gate; som triumfbåge ungefär, och där var det byst med folk, en vanlig torsdagskväll !

Kändes som om jag var en del av turistattraktionen dock, blev nog tillfrågad minst 15 gånger om jag ville/kunde tänka mig att ställa upp på bild bredvid indier i olika konstellationer, vi såg även hur en hel del smygfotade oss med sina mobiltelefoner, undrar vad dom tänker; oj, vilka långa, bleka, halvgamla, småmulliga långnäsor; dom vill vi ha på bild för att ha något att skratta åt när åskan går... Eller tycker dom att vi är vackert ljushyade, har en imponerande längd samt vackert formade näsor och en jämnt fördelad kroppskonstutition ???

Det är bra att ha gäster emellanåt, man kommer iväg till sevärdheter som man visserligen sett men som tål att återbesökas, t ex åkte vi till Old Delhi (ShahJahanabad) på fredan, varmt som sat-n och fuktigt något så in i bänken; var på Spice Market, åkte cykelriksha, kollade slakterierna (grönj-vligt äckligt), cykelhandlar-gatan, bilhandlar-gatan, kamerakvarteret mm mm...



Man blir trött av Old Delhi ;-)
Efter 3,5 timme var vi sjöblöta och helt utpumpade, styrde kosan hemåt för dusch, klädbyte och snabblunch; Mr Spirit hade eftermiddagsmöte på kontoret (dessutom hade han landat in från Sverige samma morgon, stackar´n) och vi for på shopping, därefter fredagsdrink  och så var man mer än nöjd med den dagen..
Micke o Tobbe hade en heldagsutflykt till Agra/Taj Mahal på lördagen medans undertecknad fick vara hemma och tussa i lugn och ro; sååå skönt..
Terassparty på kvällen hos M och S, god mat, gott smuggelvin och mycket skratt... vi hade dessutom hunnit dra i oss en flarra schåmpånj, som Mr Persson hade med sig, härliga bubblor, ahh !
Tobbe fick sovmorgon på söndagen (vi också, var inte hemma förrän 02.20, tiden går fort när man har trevligt..) men sen blev det Sarojini; en indisk utomhusmarknad innan det var dags för honom att fara hem till lugnet och friden och ordnngen i Förenade Arabemiraten, tack för besöket T, välkommen åter; anytime !

Hunnit med distanspluggande via Blackboard, är omåttligt stolt över mig själv när jag klarar av nät-diskussioner och allsköns inloggningar; dataokunnig som man är, även varit på yoga, shopping (bara 2 par skor och lite annat..), matlagningskurs, svenska skolan, kollat in (jättestora) fladdermöss som hänger i klasar i träden  på dagtid; finns enligt vår chaufför bara på en enda gata i Delhi..

Dom är stora som fiskmåsar när dom är i aktion...
Även pratat med tjejerna där hemma, Loppan och hennes Affe kommer om mindre än 1 månad; skall bli sååå otroligt härligt och mysigt, dom stannar till mitten av december; sen dimper Filifjonkan och hennes Erik ner här i början av januari; likasamma där, jag läääängtar !! (Micke-pappan också såklart !!)
Bästa Sjödahlarna kommer i slutet av november och systeryster i januari :-))!!

Man gör så himla mycket på dagarna att man är helt igenom nöjd med att bara-vara i Casa Sahlberg på kvällarna; åtminstone i veckorna, eller ja, i alla fall några kvällar per vecka, eller kanske en kväll per vecka..
Terasspartyn, spontanmiddagar eller middag ute tackar man ju inte nej till...

Fast just nu känner jag mig ungefär såhär:
så ikväll blir det en lugn kväll !
För i morgon är det yoga igen och sen shopping med Annika och Eva :-), så det gäller att vila sig i form när tillfälle ges..
Hugs and kisses´til next time/ Tittilina De Lyx;  i Indialand.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Oj, oj vad det händer saker hos er, både roligt och läskigt. Här hemma har vi inte hört eller sett något om varken bomber eller jordbävning hos er (en liten notis om bomben i Expressens nätbilaga bara). Vi vill smaka allt du lärt dig laga (kanske) åtminstone det som är gott.

Sedan kommer Mickes faster och kusin i februari om vår "hönspappa" vågar skicka iväg oss.

Kramar

2011-09-08 @ 14:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback