...2, 4, 6, 8 i Casa Sahlberg...

Först var det "bara" Micke och jag, sen damp Loppan och Affe ner för 2 veckor sedan, i onsdags kom deras kompisar Amanda och Puppe och vips var det fullt i alla sovrum; såå roligt !
I fredags dök även Shalini och Robin upp i Casa Sahlberg,extrabäddar ordnades och lite omstuvning skedde, och vips var vi 8 pers till middagen; helt underbart !
Nu låter det som om Micke och jag har det tråkigt och ensamt i vanliga fall, men det kan jag försäkra att vi inte har; bara lite lugnare och liksom mindre fullt med folk i soffor och på stolar, i köket, kring spisen, på balkongen...

Stackars vår Rozie, hon har, på eget bevåg, jobbar övertid hela veckan..."oh, so much work, madam, so much work.." "okey", svarade jag och bad henne inte om någon vidareutveckling på det temat...
Hon jobbar ju 50 procent med heltidslön, och det är klart att hon vant sig vid hur ordnat och städat det är här för det mesta och så...plötsligt 4 ungdomar, inte undra på att hon tycker det är lite mycket just nu..
Men jag kan inte påstå att jag tycker det är speciellt synd om henne, en "madam" som laddar tvätt- och diskmaskin alldeles själv och som dessutom alltid bäddar sängen, det tror jag kanske inte hör till vanligheterna (tror jag, det kanske alla "lyxfruar" gör och här sitter jag och slår mig för bröstet, hmm..).

Igår var det i alla fall dax för "di små" att fara iväg på sin långa buss/tåg/flyg turne i Indien. Ryggsäckarna packades, nödnummer skrevs ner, försäkringsbesked och passkopior kontrollerades, mamman delade ut 98 förmaningar och sista-minuten goda råd och... iväg for dom !


Har pratat med Hanna på telefon idag, dom har kommit till Agra, sett Taj Mahal och Red Fort, mycket nöjda med allt än så länge, då är mamman också nöjd :-) !
När dom farit iväg med ryggsäckar och allt annat pick och pack var det dax för oss kvarvarande 4 att dressa om, korka upp en flaska Champagne och skåla lite innan gårkvällens stora event; Nobelweek Garden Party på Svenska ambassaden...

Shalini, vacker som en prinsessa i sin saree, och lilla jag, menar ju långa jag; för kolla in mina klackers, högsta jag någonsin stolpat omkring i, och peep-toe med en liten blig-bling kula uppepå, wohooo, hon kan, fru Sahlberg, ibland !
Vill bara tilläga att dom inköptes igår och alltså var helt oingådda (fiffigt ord!) och ändå lyckades jag ha dom på mig i FEM OCH EN HALV TIMME; mingla på gräsmatta, dansa, äta, dricka drinkar, dansa ännu mer..kan ju dock tala om att när jag fick ont i fötterna efter alla dessa timmar och bytte till mina medtagna helt platta sandaler visste mina fötters lycka inga gränser...
Nu är det nya tider som stundar, nu ska Tittilina inhandla fler klackers eftersom det ändå gick så bra, dessutom är ju detta skornas förlovade land så ett och annat par lär det nog bli :-) !

Partyt var fantastiskt roligt med artister influgna från Svedala; Robert Wells var där; jag är ingen stor fan, men han är "väl" duktig, MammaMia-gruppen också, jag tror dom heter så; Charlotte Strandberg och 2 till som sjunger ABBA låtar i full utstyrsel, dom var HELT fantastiska; vilket drag både på dom och på oss svenskar som dansade och sjöng med ! Tänk att man kan i princip alla ABBA-texter fortfarande; det var bara ett hopprep (låtsasmick) som fattades !!!
SAAB hade ordnat en isbar gjord, såklart, av stora is-block; under kvällen kom det en svensk, stor, biffig kille med motorsåg och sågade ut en JAS Gripen ur ett av blocken; klart häftigt...
Det var andra band som uppträdde, i skrivande stund kommer jag naturligtvis inte ihåg vad dom hette men både cover-bandet och det indiskinfluerade bandet var grymma; inte ofta man skakat loss till en hottad version av "Hare Krishna, hare ram, hare, hare, hare ram..."
Nu har man gjort det :-) !!

Väl hemkomna (japp, lyckades hålla reda på påsen med mina klackers, som jag "gömde" i isbaren och inte glömde utan höll reda på och inte glömde utan höll reda på; ni hör hur imponerad jag är av mig själv ;-)!) så blev det Bullens pisnerkorv i vårat kök med fransk senap, ketchup och räkost därtill; hur gott var inte det då !
På tal om mat; ja, just det höll jag nästan på att glömma; vi fick svensk mat på partyt; senapssill, prinskorv, ägghalvor med kaviar, knäckebröd gräddfilssås, gravad lax....och hur gott var inte det då, jo 10 på en skala 0-10 !!
Lugn söndag idag, kollat VM-finalen i rugby på Tv; Nya Zeeland vann och vilken grym inledning det laget har innan matchen börjar; rena stamkrigardansen !
Micke har åkt till Bangalore, kommer åter i morgon kväll.                                                                             Robin, Shalini och jag håller precis på och beställer kinamat för homedelivery; smaskens !

Tänk, det känns som om jag alltid avslutar mina bloggningar med att berätta att det strax är dax för mat, måste bero på att det alltid passar mig bra att skriva såhär på kvällskvisten och veta att det strax blir något gott att stoppa i munnen..
Här kommer en bild på Herr Elefant som kom utanför vårt hus häromdagen; man kan hyra sig en elefant om man har party eller någon fyller år; erbjuda jubilaren och/eller gästerna en liten tur innan midagen, snablar så skojsigt !

...och med denna bild bjuder jag farväl för denna gång; kära, alla, söta ni; ha en fantastisk kväll och var rädda om varandra, kram !/Titti

Kommentarer
Postat av: Agneta

Som vanligt är det stor underhållning att läsa din blogg. Jag längtar bara mer och mer efter att det ska bli dags. Jag tänker ta med mig dotera så varken hon eller jag behöver oroa oss för varandra.

Kramar

2011-10-31 @ 14:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback