...måndagsrapport från Casa Sahlberg...

Svenska Handelskammarens Vårbal 2011 är nu avklarad, riktigt rolig fest på flott hotell (Claridges) här i Delhi !
Laxrullar till förrätt och fisk med sparris och potatispuré efter det; svenska smaker; åh, så gott !
Sång, tal och massa skratt och skoj och därefter dans och mera babbel och umgänge !
Jag bar min saree för allra första gången, den satt på plats hela kvällen, kände mig så säker på draperingen och trygg av de 4 säkerhetsnålar som var placerade på höft och axel att jag inte ens tog med mig en backup-klänning..
Hade beställt tid för "saree-draping" på en spa salong i Basant Lok, man pröjsade 300 rupees och fick två små korta tösabitar som virade in en och fäste säkerhetsnålarna dess rätta ställen, hur smidigt och bra som helst !
 Visst för jag mig bra, tycker det ser ut som om jag har saree på mig i parti och minut, som om jag precis kommit hem efter en liten shoppingrunda :-)..

Ofixad i håret och ingen makeup ännu, dom tittade lite bekymrat på mig på spa-salongen när jag var färdigklädd och såg ut som hej-kom-o-hjälp-mig i håret, alldeles osminkad och rödbränd i ansiktet efter några timmar vid poolen..och naturligtvis hade jag kunnat beställa tid för håruppsättnng också, men så långt tänkte ju inte jag; maybe next time :-)..
Nåja , en annan är ju van att fixa sånt själv så efter en sejour framför badrumsspegeln var jag klar för kvällens festligheter, då var även Mr Spirit dressed for success:
My god, vilket snyggt och vackert par, jag säger då det ! Lägg märke till Mickes fantastiska snabelskor, så coola !
Igår var vi följaktligen lite trötta och då var det jätteskönt att åka till Hyatt och solstola och poola några timmar, men sen åkte vi och hämtade en annan SAAB-Micke som kommit tidigt på morgonen och ska vara här en vecka, vi åkte en liten tur i Delhi; India Gate, Chandi Chowk (Old Delhi) och Connaugt Place, strosade nere i Palika Basaar; där man kan handla ungefär precis vad som helst och kommersen är minst sagt livlig; allt för att han skulle få en första blick av Indien och Delhi !
Efter en mycket god middag på thai-restaurang var både han och vi nöjda med dagen och kvällen; avsläppning på hans hotell och sängläge för Sahlbergarna, oh så skööönt !

Richard, vår chaufför, är tillbaks på jobbet efter sin krock i tisdags kväll..
Det här är dock våran bil; en Mahindra Scorpio och Richards stolthet ! Han är kung bland SAAB´s chaufförer p g a bilen !
Hans egna bil är dock död nu, en liten röd plåtlåda som han sparade i 4-5 år för att kunna köpa, sorgligt..Det var en "SAAB"; för han hade klistrat fast 10 centimeter höga bokstäver på bakrutan.

Det var en lastbil som prejade honom av vägen så att bilen for in i ett träd, han blev medvetslös och vaknade upp på sjukhuset dit polisen hade kört honom, man ringer inte ambulans för en sån sak inte..
Dessutom rymde han från sjukhuset berättade han för mig idag, det var ett "Government Hospital" och han menar på att där får man ingen god vård så han for hem, ringde oss 01.47 på natten för att berätta vad som hänt och nästa dag åkte han till ett annat sjukhus och sydde knät..
Summan av kardemumman blev 3 stygn på ena knät och hemma-vistelse tills idag, snacka om att han hade änglavakt, jag fick se foton på "SAABen" och den var rejält intryckt och tillbucklad i fronten..

För övrigt har jag precis kommit hem från Yoga-pass nummer 4; det är jättekul och alldeles otroligt fysiskt krävande!  Att köra crosstrainer och rycka i apparater på gymmet kommer inte ens i närheten av hur jobbigt yogan är, både benen och magmusklerna skakar så att man både känner och ser dom stackars musklernas kvidande och darrande... Dumble dog, child´s pose, hannyman, shoulder-stand, the fish, the warrior och massa andra postitoner och ställningar där man böjer och sträcker armar och ben åt alla håll och kanter !
Jag som alltid ansett att yoga är lite halvmesigt och alldeles för långsamt för mig, nu är det annat ljud i skällan minsann ;-)
Ashtanga Vinyasa heter den sortens yoga som jag ägnar mig åt, har förstått att det finns massa olika tekniker.

Kan tala om att det, än så länge, funkar alldeles utmärkt att var maidlös; ganska mysigt att i maklig takt våttorka golven (som jag gjorde i fredags) samt dammtorka lite, som jag gjort idag...En tvätt är tvättad och en diskmaskin diskad, dock tänker jag förhala strykningen i det längsta för det är så himla tråkigt..
Micke har gaaanska många välstrykna skjortor att välja mellan och vi ska nog överleva att inte trosor, strumpor och kalsonger läggs in på sängen i små prydliga, välstrukna paket....tror jag i alla fall...

Eftersom jag har hemmet för mig själv och det är drygt 40 grader ute strosar jag nu omkring i trosor och t-shirt och försöker bestämma mig för om jag ska lägga mig i ett air conditioning-svalt sovrum och läsa lite eller om jag ska baka majsbröd, kommer såklart hinna båda, men vilket gör jag först...det är tydligen dagens stora fråga, jag tror jag tar en kopp kaffe medans jag funderar och kommer fram till ett vettigt och väl genomtänkt beslut !

Ha det allra bäst!/ Titti

Kommentarer
Postat av: Agneta

Äntligen måndag och nyfikenheten kan stillas. Åh alltså vad snygga ni var i era balkläder. Nu ska berätta vad jag är avundsjuk på: Ashtangayogan, Jag höll på med det till för ett par år sedan men skadade mig så jag inte kunde fortsätta. Har man fördomar om yoga ska man testa Ashtanga Vinyasa, det krävs en man för att orka/klara ett pass. Ett tips till strykningen (om du nu behöver något sådant) Lyssna på en bra bok i hörlurar då glömmer du vad du håller på med.

Jag har varit på en helt underbar dansföreställning i helgen. Nu ska jag ta tag i tjejernas Cosplay-kläder som helst ska vara färdiga på fredag.

Ha det så gott

Kramar

2011-05-09 @ 10:54:43
Postat av: Millepilla

Hej snygging,vilket underbart par i den vackara blå färgen.Å så långt hår du har fått(avis) för mitt eget blir bara kortare å kortare...Själva njuter vi av det underbart vackra vårväder som är här nu.Björkarna har musöron och barnen springer i shorts.Gällande mig själv är det långbyxor som gäller då benen blädar på flera kilometer.Jag är i ett stort behov av en home-maid för här ligger tvätt i högar och fönstren är bara tvättade till en bråkdel.Men denna vecka har vi infört mat och diskmaskinsdagar,mkt bra påhitt av MIG.Alla sex har var sin dag att laga mat och ta hand om i och urplockning av disken.Man kan komma hem sätta sig i soffan och "dö" en liten smula utan att behöva kasta sig på matlagningen direkt sååååå sköööönt och barnen verkar tycka att det är ganska skoj oxå :) sköt om dig vännen!Kram Milla

2011-05-09 @ 19:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback