...welcome back Rozie !...

Rozie is back in business !

Okej, jag erkänner att det är skönt att hon är tillbaks !
Här i detta landet dammar och sandar det något alldeles förskräckligt, det kryper in genom springor i balkongdörrarna, och vi har balkonger till varenda rum...
Jag har visserligen försökt vara åtminstone en halvbra husefru, men inte har jag sopat och våttorkat varenda dag inte, när jag tänker efter så har det nog bara skett 3 gånger under de lika många veckor hon varit borta, man får ju skämmas (lite, pyttelite..)!
Strukit kläder har jag faktiskt oxå gjort, en hel skjorta (kortärmad) till Micke och några paltor till mig själv, i torsdags för att ha något att packa i väskan till Mumbairesan..

Nä, måste säga att jag ägnat mig åt roligare sysselsättningar; t ex yogan, har idag varit på mitt 8:e yoga pass och det blir bara roligare och roligare !
Svetten rinner, stönande andning; inhale, exhael, inhale osv och eftersom man bara får andas genom näsan låter i alla fall jag som en blåsbälg mellan varven!
Varför man bara får andas genom näsan har jag inte riktigt lyckats klura ut ännu men det har säkert med olika energier och annat mystiskt att göra.
Idag klarade jag av att stå på ett ben med det andra upplagt över stående benets knä och samtidigt hålla armarna upp i luften, man måste fokusera rejält med blicken och hålla koll på inhalet och exhalet; förra veckan gick det inte alls, det stående benet skakade och balnsen hade någon stulit ifrån mig; övning ger färdighet ! Kände att jag stod där som en enbent trana med ett halvfånigt flin på läpparna och blicken fastborrad på en punkt på motsatta väggen :-) !
Innan det är dax för Sverigesemester kommer jag nog hinna 6-7 pass till, jippie !

Just precis nu är det alldeles mulet och mörkt ute,  både åska och regn hänger i luften, ganska skönt faktiskt !
Igår var det alldeles obeskrivligt varmt, säkert 46 grader..efter ett gympass och några dopp i poolen åkte jag med en kompis till Italienska ambassaden för att käka lunch. Man kan sitta inne men det tar emot för svenskar så vi satt utomhus och torkade svetten i ansiktet med servetter samtidigt som vi kände hur det rann längs ryggen, inte hjälpte det med en flaska svalt vitt vin heller, isbitarna i vinhinken smälte med rekordfart och det tog inte många minuter förrän vi satt och sippade fesljummet italienskt, men ute satt vi ! I 2 timmar drygt !!
På kvällen var jag helt slut, orkade bara ligga på sängen med AC:n på och läsa, värmen tar faktiskt nästan knäcken på en...
Vi längtar båda efter Sverige nu, barnen, vännerna, maten, luften, temperaturen, kranvattnet, att vara oberoende av chaufför (för minsta lilla ärende eller utflykt t ex middag/fika hos vänner, biobesök, shopping, handla vatten/mjölk/mat..)

Detta är min bästa avdelning på Flygfyren i Norrtälje; kolla bara hur mycket det finns att välja på !! Jag blir nästan gråtfärdig när jag ser bilden, som jag knäppte när vi var hemma en sväng i april.
Här har jag lyckats hitta små enprtionsförpackningar med naturell youghurt liknande innehåll, annars är det små barnburkar som är så sötade så man smäller av...
Nä mejeriprodukter är dom inte så begeistrade i i Indien; kritvit, okokbar jättefet grädde, sour cream som faller isär, långhållbarhetsmjölk....
Man saknar inte kon förrän båset är tomt, och här är båsen tomma för kossorna spatserar omkring lite hur som helst på gator och torg, äter papper, plast och matrester...
Idag är det redan torsdag igen (!!!) och snart stundar helgen, då de flesta svenskar åker hem. Skolorna slutar imorgon och medföljande och barn far hem till släkt och vänner, men det fattade ju inte vi så vi blir kvar ca 4 veckor till, har dock lyckats luska reda på några medföljande som inte åker så dom ska jag leka med medans Mr Spirit arbetar och sliter..
Vi ska ägna lite tid att få ihop ett "fara-runt-och-hälsa-på-barn-och-vänner-schema" på smartaste sätt, så det inte blir sicksack röra av alltihop, måste ju ta reda på hur och var folk befinner sig också....
Ikväll blir det avtackning av högt uppsatt svensk som gjort färdigt sitt uppdrag här, den nytillsatte hälsade vi välkommen för några veckor sedan på ett annat mingelparty.
Nu ska jag in och kolla vad Rozie har strukit, kanske något jag kan ta på mig inför kvällen äventyr !
Ciao !/Tittiluttan

Kommentarer
Postat av: Agneta

Som sagt man saknar inte kon förrän båset är tomt eller kanske det inte ska vara "kon" utan "hon" i Indien. Jag hoppas ni planerar in en snabb träff med gamla faster så vi får prata om vår resa till er.

2011-05-29 @ 17:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback