...Sharma Farms...

I måndags kom möblerna vi beställde från Sharma Farms !
Sharma Farms, vilket häftigt ställe; 3-4 "hangarer" med plåttak fyllda med byråer, hyllor, bord, stolar, sängar, lampor, tavlor, buddhastatyer, plåtpryttlar, trädgårdsattiraljer i alla former, storlekar, färger och varierande grad av "antik-känsla"...
Man kan nog hitta saker att vilja äga oberoende av vilken smak man har, har man en förkärlek för mörka, tunga indiska möbler är det ett eldorado !
Den förkärleken har ju inte vi, men vi hittade saker att shoppa ändå..Till exempel detta fantastiskt vackra "fejk-slitna" skåpet, det är glas även på sidorna ! Visserligen målat ljusrosa inuti men det kan man måla vitt någongång..
Böcker i kanske ?
I fell in love med det här skåpet, och nu står det i vårt vardagsrum !! Wiihiii!
Dom 2 mindre ramarna uppepå är lite trasiga i metall/folie bandet som är blomstermönstrat runt ramen, dom betalade jag 450 rupees för tillsammans d v s ca 65 svenska !
Jag ville ta med dom på en gång, då såg hon, som gick med oss runt, helt förskräckt ut och sa:.." men dom måste repareras först, och tvättas och.."
Aldrig i livet svarade jag, för jag såg för min inre syn hur någon indier satte sig ner och filade till alltihop, kladdade på färg för att dölja skavankerna och sen skulle dom vara förstörda i mina ögon, så dom tog jag i näven direkt !
Åh vilka VACKRA ramar !
Dit kommer vi åka fler gånger, det är då ett som är säkert !

Vi blev också visade plåt-elefanter som försäljerskan tyckte vi skulle köpa, dom var förskräcligt magra, ni vet om man tar en bit rostig plåt och bockar på mitten, sen klipper man upp en snabel, fyra ben och en svans...som om man tog ett A4 ark och skulle tillverka en elefant; då blir den ju mager...
Svensk humor går inte alltid hem i Indien, det där med skämtsam ironi är svårt.. när vi skrattade vid åsynen av Pellefanten och sa att dom fick allt ge den lite mat först, göda den lite sen kunde vi kanske överväga ett köp, bad hon rodnande om ursäkt och tog en elefant i nypan för att få någon hantverkare att banka ut magen på den.....
Herr Elefant bor fortfarande kvar på Sharma Farms...

Nu är det dags för 11-kaffe här i India-land.. "tussningsdag" idag för det är ONSDAG= maidfri dag :)!!
Namaste !/Titti

Kommentarer
Postat av: Cilla

Jättesnygga möbler.

2011-03-26 @ 06:35:44
URL: http://blogg.passagen.se/miss.macahan
Postat av: lovisa

Hej, allt bra?:)

Just nu har jag en tävling på bloggen där du kan vinna en valfri One Piece till värde av 699-1299kr från chillunited.se! om du vill läsa mer, klicka på länken: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/march/vinn-valfri-one-piece.html#comment

2011-03-26 @ 07:47:11
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback