...Tittis gnäll-stund...

Onsdag....
Vår maid, Rozie, har fått ledigt idag, fast jag ser det som såhär; jag har fått ledigt idag !

Tänk att jag visste redan i september, när vi precis fått veta att vi skulle flytta till Indien, att det svåraste och jobbigaste för mig skulle vara att vänja mig vid att ha en maid, att ha en främmande människa hemma som är där, eller rättare sagt här, må-fre;10-18...

Jag har inget ont eller negativt i världen att säga om henne för hon är jättesnäll, trevlig, noggrann och dessutom skulle hon lätt knipa en medalj i VM i strykning men....
Fru Sahlberg har otroligt svårt att vänja sig vid att ha någon som är hemma samtidigt som jag, hon städar, stryker, våttorkar mm och jag känner mig...i vägen, onyttig, lat...
Det går heller inte an att jag börjar dammsuga eller försöker städa när hon är här för det tas som kritik att jag inte tycker hon sköter sitt jobb, dessutom stör jag hennes rutiner...
 
Nu är jag ju inte hemma så mycket på dagarna, men när jag sladdar in frampå  eftermiddagen så är hon kvar i flera timmar till och då bara kan jag inte lägga mig för att vila eller läsa för det känns så himla fel !

Och ja, jag hör själv hur det låter; snacka om att ha i-landsproblem !

Så istället för att gå omkring och känna mig frustrerad och säkert bli dum, och otrevlig så småningom, mot Rozie som ju inte gjort något fel, så kommer jag ge henne ledigt 1 dag/vecka bara för att jag ska få vara själv och tussa omkring här hemma utan att känna mig i vägen.
Hon får samma lön, naturligtvis, vilket borde betyda att hon blir jätteglad och nöjd med en ledig dag mitt i veckan, men den som blir gladast och nöjdast är ändå JAG !
Tack för ordet, slut på gnället !/Titti, maid-lös idag, glad och nöjd som en lärka !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå Titti. Hoppas du har det bra. Saknar din glada nuna/Mvh Anna akuten

2011-03-06 @ 10:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback