...grill-tajm !...

Igår invigdes den, Sahlbergs nyinköpta grill !
Vi hade tänkt köpa en Weber, men den kostar ca 3000 svenska kronor och så många pengar kan man göra något roligare för...så det blev en andra klassens grill för 600 kr i stället.
Jag skulle dock vilja värdera den till ungefär 98 svenska kronor, för bättre än så var den absolut inte :(
Den röda rackaren är dessutom fosterhemsplacerad på goda vänners takterass, det GÅR INTE att ha en grill på  vår balkong till Mickes sorg och förtvivlan...
Det var 27 grader strålande sol ute, alldeles underbart och alldeles nödvändigt att tillbringa eftermiddagen och kvällen på deras fantastiska, enorma takterass !
Grillkol hade vi också införskaffat men någon tändburk hittade vi inte, det hade dom aldrig hört talas om, det som är en av världens bästa och miljösmartaste uppfinningar !
Tändvätska fanns inte heller, vi försökte med mycket tidningspapper ihoprullat och utplacerat efter konstens alla regler, men det var lögn i helvete att få fjutt...
Micke och Tomas fixade och trixade och plötsligt; tänt varé här !
Väldigt mycket tänt om man får säga så..., med hjälp av diesel (!!!) från el-aggregatet brann det som tusan, jättelänge innan det blev glöd..
Det gick dock ingen nöd på oss för med hjälp av: samt snacks och en och annan GT klarade vi den långa väntan på mat alldeles utmärkt ! Vi åt oxfilé (svensk, insmugglad !) med klyftpotatis, sallad, vitlökssmör och kantarellsås ( från stor konservburk också den insmugglad..)
Åh, vad gott det var och vad svenskt det smakade,  alla smaker var för sig så att man fick välja sammansättningen själv och inte som det mesta är här i India-land; grytor, röror, allt ihopblandat... En fröjd för svenska smaklökar ! Kändes som en riktigt varm sommarkväll i Svedala; Mmmm...
Om det nu är någon som undrar hur det var på min "coffee-morning" i torsdags, vad som bjöds, så kan jag tala om att jag åt våfflor med grädde och färska jordgubbar, me like !
Det är bara att konstatera att mat och smaker är otroligt viktigt, man är en riktig smaknationalist när man tänker efter... Inget ont om "annan" mat men de svenska smakerna och preferenserna är djupt rotade :)

I fredags var Micke och jag på ett häftigt "köpa möbler och inredning" ställe; Sharma Farms, lite shopping blev det, mer om det en annan gång..
I dag har Tomas och jag varit på en "workshop" om Ayurveda and wellbeing, mycket intressant, vi åkte direkt och inhandlade böcker om denna livsfilosofi, mer om det en annan gång också..
Nu ska jag ägna mig åt bok-läsning och bara vara en stund, ha det !/ Titti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback