...more shopping...

Jaha, ytterligare mer shopping har gjorts idag, vi åkte till Basant Lok, ett litet utomhus köpcentrum, och stormade Osaba Emporium" som är en affär i 3 våningar som har ALLT från serviser till klädnypor till strykjärn !
Dom blev jätteglada för vi shoppade loss som bara den !

Två personer följde oss våning för våning när vi pekade på kastruller, stek- och kokredskap, talltikar, assietter, djupa, glas i 4 olika modejangrar..12 av varje..Jag förstod snart att 12 heter "barra" på Hindi så till slut pekade jag bara på en tallrik eller ett glas och sa "barra"...dom gnuggade händerna av förtjusning vill jag lova !
Vi köpte kvastar, moppar, handdukar, täcken, kuddar, lakan, toaborstar, pedalhinkar, kastrullset, bestick, el-visp, strykjärn, styrkbräda, tvättmedel, durkslag.....och minst 1000 saker till!
Nästan så att man tröttnade till slut, hur nu det kan vara möjligt ?

Efetr det tillbringade vi 5 mycket kalla timmar i lägenheten egentligen väntade vi på vatten installationsmannen;"thr RO guy"; RO betydr Reverse Osmosis; omvänd osmos...? Om man gör det med det skitiga indiska kranvattnet betyder det att man kan dricka det...!? Jag är lite skeptisk måste jag tillstå, men om t o m richta (SAAB´s kontorschef och den som kan ALLT ) då är det väl så...

RO- killen kom ungefär 2, 5 timmar försenad, men då hade telefonkillen hunnit komma idag igen och installera en landlinje, så nu har vi ett riktigt hemma telefon nummer..!!
Ro- killen skruvade under diskbänken och borrade i själva diskbänken, drog slanngar och kablar i orange, blått och vitt, pillrade på någon liten extra bra grej osv osv under hur lång tid som helst....Marmorgolven kylde mer och mer, jag blev gladare och gladare för att jag hittat dunvästen i en flyttkartong igår.

Dessemellan hann vi packa upp lite av det myckna vi hade shoppat, börjat torka ur skåp och lasta in grejer... Kl 19 var vi äntligen på hotellet igen, njutit av varsitt glas rödvin och lite fingerfood..Klent med maten här i Indien måste jag säga; igår blev det en doughnut till lunch, i dag endast ett (!) litet kex och några klunkar vatten, jag säger då det...
Och nu är det alldeles strax dax för sängen, ha det ! <3/ Titti

Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej på er, vilket jobb ni gör. Hur bär man sig åt när man handlar så mycket på en gång? Har ni skrivit upp vad ni ska ha, jag skulle bli alldeles snurrig. Ni får ta det lite lugnt, äta lite mat, shoppa garn och sticka er varma sockar.

Kram Faster

2011-01-08 @ 12:03:43
Postat av: Anna-Karin Fagerberg

Hej Gumman !

Tänkte på dig idag när jag var på IKEA i Barkarby och på hur vi tar saker för givna.Hoppas att ni får möbler snart så att ni kan flytta in i eran lägenhet.

kram

Anna-Karin

2011-01-08 @ 21:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback