...en helt vanlig tisdag...

Ja, faktiskt; en helt vanlig tisdag i mitt nya liv..
Micke åkte till kontoret kvart över åtta i morse, jag vinkade av honom i dörren iklädd morgonrock och tofflor, dock inga papiljotter i håret och ingen cigg i mungipan...
Har inte heller klack på tofflorna eller ens en liten rosa svandunsboll...
Tussade omkring och drack kaffe, kollade lite facebook och sen, efter packning av gymkläder och träningsskor i ryggsäcken, kom Richard och hämtade mig 09.15.

Vi hämtade upp Tomas och åkte i väg till Hyatt för att vara med på coffemorning med Delhi Network, som är en organisation för expats som bor i Delhi med omnejd och sen träning efter det.
Jag blev medlem förra tisdagen och nu var det dax för Tomas att signa, hade dock glömt att berätta för honom att man behöver visa sitt pass, ha fyllt i ett ansökningsformulär samt ha passfoto med sig, så hans medlemsskap får vänta till nästa vecka !
Man träffas, om man vill, varje tisdagmorgon och fikar, pratar,delar med sig av tips och råd angående skolor, mat, bostäder eller bara umgås en stund. Riktigt trevligt faktiskt. Pratade med 2 kvinnor från London som var helt nya i Delhi, ja, jag är ju också helt ny men dom var ännu nyare ! En av dom bor på gatan intill så hon fick mitt mobilnummer så kan vi gå till vårt lilla torg och ta en kaffe någon dag. Pratade helt kort med en dansk kvinna, som också var alldeles färsk i Delhi, hon bor också nära så det blir nog bra det här !

Efter fikat slank vi ner på gymmet, där man också fått ansöka om medlemsskap och det krävdes foto för det också ;) och tränade en timme, vi ska försöka träna 2 gånger i veckan; tisdagar och torsdagar. Gäller att försöka få lite rutiner i livet. Passar ju bra med fika på tisdagsmorgnarna eftersom det också är på Hyatt !
Micke kom och hämtade upp oss och sen for vi iväg till Italienska ambassaden som har en jättemysig restaurang med massa goda italienska rätter !
Där måste man också ansöka om medlemsskap och då går det åt ytterligare ett passfoto..
Vi tog ju passfoto för ungefär 1 vecka sedan med 8 kopior var men nu har dom tagit slut så efter lunchen var det dagx för fotografen igen !
För 33 svenska kronor fick vi 16 kort var, och dom var klara på 10 minuter ! Vissa saker klaras av rekordsnabbt här i Indien ! (vår soffa däremot lyser med sin frånvaro, maybe saturday sa dom i går när Micke ringde och efterlyste den..)
Nu har maken åkt i väg på kvällsmöte och själv ska jag inta ryggläge med bok och choklad, kanske lite TV-gluttande...
Kramelikram/ Titti

Kommentarer
Postat av: Agneta

Det låter som en bra tisdag och man behöver nog skaffa sig rutiner så det inte bara blir soffa, praliner och champagne.

Kram Faster

Postat av: camilla

Hej vännen! Detta lät som en jättetrevlig dag .Skönt att du har hittat lite nya vänner som är lika nya (och förvirrade) som dig.LeveranseN verkar inte så lovande av soffan.Du får köpa en STOR matta att boa på med stora härliga kuddar om den inte kommer.I dag jobbar jag och Anica på kir.sidan och vi hoppas på en behaglig dag ,i går vara rena kaoset ingen hann äta varken till lunch eller middag.Konstant pipande eller rättare skrikande från modimeden,hhp och ambulansklockan.Våra stackars nya medarbetare tittade storögdt på oss andra....förvirrade....tyckte dom ...vi bara log och sa att dom gjorde ett jättebra jobb.Saknar du det här.....;) idag åker min "lilla Rasmus" upp till Bollnäs alldeles själv för att träffa sin tjej ojoj vad stor han har blivit och jag hänger inte me känner jag.Med info. om säker sex och gärna avhållsamhet ska han få åka.Själv har jag nu färgat håret mörkt.Det orange(a) försvann men man får se hur det blir nu av mitt järnrika vatten.Nu ska vi ta morgonfika och njuta av ljudet på golvmaskinen som far runt i korr.Ett gäng är nu uppe i fjällen för att åka skidor,Eva ,Nina ,Lena.L,Jessica,Hällgren,Ulrika och några barn...jag är inte ett dugg avundsjuk ;)sköt om dig min vän å krama om Micke.Anica vinkar oxå!

2011-01-28 @ 08:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback