...vanligt ovanlig eller ovanligt vanlig...?

Måndag 7 februari 2011, en helt vanlig ovanlig dag i mitt liv...
Alla vanliga dagar är ovanliga nuförtiden, närmare bestämt sedan 5 veckor tillbaks...
Kommer förmodligen komma en sk vardag här också, men än så länge; ovardagar hela veckan lång !

Ovanligt = i dag har jag varit på gymmet, all by myself, crosstrainer 50 minuter plus lite ryck och drag i olika apparater (det "vanliga" är att gymma tisdagar och torsdagar i alla fall sen 3 veckor tillbaks..)
Ovanligt = har i dag för första gången i mitt liv betalat ut lön som arbetsgivare, 8000 Rupees till vår maid Rozie..
Ovanligt = att dricka vin till lunchen en måndag (i alla fall "hemma" i Sverige...)
Ovanligt = att inte behöva hänga någon tvätt, inte tömma någon diskmaskin, inte städa något badrum, inte dammsuga ( här sopas golven och våttorkas, fast vi har köpt en dammsugare, av Rozie), inte behöva handla (men det gör jag för det är spännande och roligt)
Ovanligt = och otäckt att vi behövde ett titthål på dörren och snart ska få en säkerhets kedja samt att man som kvinna ABSOLUT inte får släppa in någon när man är ensam hemma, skitläskigt men så är det !
Ovanligt = att jag ska få en pepparspray att ha i väskan, tillåtet i detta landet...
Ovanligt = att vi ska åka på TIGER-safari om en vecka !!!

plus tusen miljoner saker till som kanske är helt vanliga för en del människor, men inte för mig som ju bara är en helt vanlig (fast ovanlig och unik, I know !!) akutsjuksköterska från lilla, lilla Norrtälje, nu på 2-års utflykt i Indien
Tack, puss och hej ! /Titti

Kommentarer
Postat av: Tobbe

A tiger, in africa :-)

Lysande blogg, kul att läsa hur ni har det, här i Abu Dhabi är det mesta på plats förutom mitt visum...

//Tobbe

2011-02-07 @ 19:19:13
Postat av: Agneta

Hej på dig

Det låter inte så bra, men jag förstår att dina "tjänare" har riktig koll på dig. Alla säkerhetsåtgärder är kanske nödvändiga men man blir ju inte lugnare av att höra att det kan behövas. Vad ska du ta med för att skydda dig från tigrarna? Jag tycker det snart är dags för dig att åka till Micke.

Kram från "faster" på Teneriffa

2011-02-09 @ 17:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback