...nämen, fredag, igen !...

Dagarna bara svischar förbi och ändå tycker jag inte att jag gör något speciellt utan tussar omkring på dagarna, går på gymmet, käkar lunch, handlar lite (ibland mat, grönsaker, hylla till skrivbordet eller matta till hallen och ibland någon liten tunika eller ett par skor som skriker på mig inifrån någon affär..)
 
Igår var T, hans son F och jag på gymmet. ja inte F då för han är för ung enligt indiska gymregler, han är 16 och man måste vara 18..
Han fick, stackaren, tillbringa en och en halv timme i en solstol, läsandes en nyinköpt bok. Verkade inte alltför ledsen över det.
Åt  lunch på kinarestaurangen på Hyatt, satt ute; jätteskönt, maten var helt okej dessutom.
Inget vin eller ens öl till maten utan endast vatten (läs och häpna!)

Tonårsgrabben fick bestämma vad vi skulle göra därefter, trodde att han skulle välja något köpcentrum, häftig sportaffär eller liknande men icke sa Nicke..
Enligt hans önskemål hamnade vi på Mughal Gardens; det är presidentens privata trädgård som endast är öppen en månad per år, så lägligt just i februari.
Känd för sina rosor, sin medicinska örtagård och sin bonsaiutställning.
Efter 2 säkerhetskontroller med kroppsvisitering och inlämnande av väska, mobiltelefon, ev kamera och all annan elektronisk utrustning kunde vi träda in i denna helgedom.
Så tyvärr inga foton !
Väldigt vackert, blommor i olika konstellationer och färger i rabatterna; liljor, tulpaner, penseér och naturligtvis rosor.

Den medicinska örtagården var bestyckad med små informationsskyltar vid varje plantering, finns örter mot allt; diabetes, fetma, förstoppning, frakturer (???), depression, inflammationer, slem, hosta......
Blev speciellt nyfiken på växterna som sades hjälpa mot frakturer och diabetes; vet man inte om det i västvärlden eller ?
Tänk vad man skulle spara in på gipskostnader och insulin om det kom till allmän kännedom....

Det var dock inte som att gå i Botaniska trädgården i Göteborg, där man kan strosa fritt omkring utan mer som att man följde en snitslad bana där det var avspättar vissa gångar så man hade ingen valfrihet direkt. Dessutom måste det ha jobbat 300 poliser därinne som stod i varje sväng och försäkrade sig om att man inte beträdde gräsmattan eller snyltade åt sig några blommer eller anti-diabetes blad...

Blev avsläppt vid kontoret där jag hämtade upp Micke och Fotograf-Jens som skulle ta bilder på Micke (och på oss tillsammans) för ett reportage i SAAB-tidningen Spirit, åkte till India Gate och sen vidare till Basant Lok där det fotades lite till varefter vi intog middag på Manchester U-puben, mycket trevligt !

Idag har jag hunnit med en autoriksha tur ( á 100 Rupees t/r) med Rozie till C-block market, handlat grönsaker och myggmedel; dom gillar mig men inte jag dom, och nu är dom på G, dom rackarna !
Nu ringde precis T och ville ha sällskap till gymmet, så det blir eftermiddagsträning idag innan det i kväll är dax för middag på Olive´s i Mehrauli och sen 80-talsmusik på Delhi Smokehouse & Grill... Pust, det är mycket nu  :)
Ha det allra bäst, kramen/ Titti

Kommentarer
Postat av: Hasse Fröman

Hej på er Sahlbergs!



Slutligen har Ann-louise fått fram var på internet man kan ta del av era äventyr. Det har jag nu gjort och jag är väl, lika bra att säga som det är, grön av avund. Alla de upplevelser ni haft på så kort tid, ny kultur, på gott och på ont, låter helt fanttastiskt i mina öron. Låter som om "ny-känslan" fortfarande är kvar men framför allt andas allt skrivande av nöjdhet. KUL!!



Hur vältränade kommer ni, kanske framför allt du Titti, vara framöver. Nu törs väl inte en blekfet medelålders man visa sig på samma brygga när sommaren kommer.



Vi har nu varit hemma drygt en månad och det känns redan som en månad för mycket. Kallt och eländigt även om vissa små tendenser finns på att våren kanske kommer till slut, förhoppningsvis innan midsommar. Men fortfarande minusgrader och blåst och en j-la massa snö. Brrrrr. Vi bokade våra nya biljetter i veckan vilket gjorde att ett visst hopp infanna sig, ngt att se fram emot och en garanti för att slippa kommande vinter under åtminstone en månad. Annars rullar livet på. Nytt jobb inom företagshälsovården har visat sig vara mycket bra och roligt. Så jag ska inte bara klaga. Tiden går fort och jag har fått en massa trevliga arbetskamrater och en mängd intressanta uppdrag. Allt från Svenska kyrkan till Marholmens konferensanläggning plus individer med en massa skiftande problematik och så mycket jobb med skolor förstås. Kul!!



Ann-Louise och jag har haft en slapparlördag. Hon har jobbat och jag har slöat och återhämtat mig efter en gräslig förkylning. Gjorde ett jobb i malmö förra veckan och skulle stanna kvar och ha lite trevligt med min syster men drabbades då av pesten och den har suttit i hela veckan. men nu är det på rätt väg.



Tigersafari, låter som om ni borde ha köpt en lott. Att få se en livs levande vild tiger, i ert fall två, måste vara få förunnat. Finns det 3000-3500 kvar totalt. Häftigt!!

Överhuvud taget så fängslas jag av era beskrivningar. Om vi kommer ned så vill jag också åka på tigersafari. Kommer från och med idag att läsa er blogg regelbundet. Spännande att få vaara med i era upplevelser av one chance in a lifetime. Ser fram emotr att läsa och så småningom att träffa er igen.



Ha det gott!



Hasse

2011-02-27 @ 16:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback