...mot Bangalore (Bengaluru)...

Torsdag kväll, veckan är snart slut men det är roliga saker på gång !
Micke har varit i Bangalore sedan i lördags, det är flygmässa därnere; AeroIndia, och SAAB deltar för fulla segel,  bland mycket annat så kör Gripen flyguppvisning 2 gånger per dag.

I morgon bitti flyger jag dit, resan tar 2 timmar och 35 minuter, ungefär som att flyga från Sverige ner till Rom !
Ska få lyxa lite med sol, värme och poolbad, i Bangalore är det ungefär 28-30 grader året om, kallas visst för Indiens Florida och det är många indier som bosätter sig där efter pensioneringen tack vare det sköna klimatet.
 
På lördag ska jag gå med min älsklings-Micke på mässan, det är "Public Day",fast inte för hela allmänheten utan för anhöriga till utställare och militärhöjdare, på söndag är det också "Public Day" och då är det öppet för vem som helst som kan betala inträdet, och tydligen  byst med folk och allt som kan locka klåfingriga är avstängt eller bortplockat, så lördag it is ! Inte för att jag tänkt vara speciellt klåfingrig men ändå ..

Jag har varit och tränat varje dag den här veckan, 4-i-rad kan man ju kalla det om man vill ha ha, ökat från 35 till 60 minuter på crosstrinern, känner mig nöjd. dessutom har jag fått personlig träning av en av instruktörerna, ben-övningar som inte är att leka med, känner av träningsvärk och det har jag inte gjort av det vanliga gymmandet !

I morse när Richard kom och hämtade mig klockan 10 som han gjort fyra dagar i rad, tänkte jag för mig själv; "Men fy vad slentrianmässigt, har jag inget roligare för mig, samma, samma varje dag.."
MEN, sen tänkte jag som så; "fy tusiken vad bra man har det, att kunna få åka till gymmet precis när man vill", varje dag om man känner för det och sen får man skjuts till någon mysig restaurang för lunch, efter det kanske man har något litet som måste inhandlas till hemmet...
Det här kanske är enda gången i mitt liv som jag är medföljande, det är ju som att få 2 friår på raken !
 
Sen är det ju inte guld och gröna skogar hela tiden, mycket som krånglar, annan mentalitet, annat säkerhetstänk, man har inte barnen här, inte sina vänner även om man så sakteliga skaffar sig "nya", inte samma sociala nät runt omkring sig, inget arbete som skapar känsla av meningsfullhet, annat språk, annan mat, vatten ut kranen som bara kan användas till disk och tvätt om man inte skaffar specellt reningsfilter, jordskalv, man går = åker ingenstans utan sin chaufför för trafiken är hemsk och avstånden inte nådiga osv, listan kan göras hur lång som helst !
Samtidigt är det ju fantastiskt, får nypa mig i armen i bland och säga till mig själv " Titti, det här är på riktigt, du BOR i Indien, här ska du bo i 2 år (det har gått 6 veckor nu..)
Oj vad jag babblar nu märker jag, ingen riktig struktur här inte men det är helt okej att inte ha det i bland också faktiskt !
Nu väntar resväskan på att packas, på måndag packas den om för på tisdag ska vi åka tåg till Jaipur i Rajastan och därifrån bil till Rathambore Tiger Reserve; vi ska på tigersafari, hur coolt är inte det då !
Kramelikram från ostrukturerade fru Sahlberg/ Titti 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback