...Pad Thai och ThaiPad...

En liten test bara, för att se om det går att blogga från "Paddan". Sitter i internetrummet i det 33 vånings höghus där vi hyr en liten lägenhet. Vi befinner oss mellan Rayong och Baan Phee. En landsväg skiljer oss och havet åt. Många svenskar här, man får passa sig för att fälla kommentarer.. På den lilla, lilla väg- restaurangen flödar olika svenska dialekter. Vi sitter tysta med stora elefantöron och tjuvlyssnar påkallas restids, massageupplevelser och planering av kvällsaktiviteter..
Känns lite som "Kanarieö-semester", inte helt bekvämt eller vad vi hade förväntat oss..  Men det är ändå semester med sol och bad. Precis som vi önskade.
Äter Thaimat så att magen står i fyra hörn, det är ju så gudomligt gott! Hemma i Indien har vi , med stor skepsis och magsjukerädsla, provat streetfood vid några enstaka tillfällen. I Thailand hann vi knappt landa och få in väskorna på hotellrummet förrän vi stod och smaskade mat från olika stånd på gatan. Inte en tanke på basilusker eller annat elände!
Pad Thai heter en supergod nudelrätt.
Thai Pad heter numer min IPad ;-)!
Kallas visst Göteborgshumor..
... I love Göteborgshumor!...
I eftermiddag kommer A-L och H!
Ska  bli jättekul att återse dom efter ett halvår med 'bara' Facebook -kontakt!
Bangkok är en stad helt i min smak; tyst, lugnt och rent.
10-15 miljoner invånare och Thailands huvudstad.
Tror inte att jag skulle beskrivit staden på just det sättet om jag inte bott i Delhi...
Mycket folk, mycket trafik. Liv och rörelse överallt.
Men tyst, hörde knappt en enda biltrafik på två och ett halvt dygn. Alla kör lugnt och ordentligt i sin fil, inget slalomåkande överhuvudtaget. Otroligt.
Fantastisk shopping, det lilla vi hann med. Känner nu att i alla fall jag hann med alldeles för lite shopping. Det är positivt för det betyder att jag ' måste' åka tillbaka och åtgärda detta.
Chao Praya, floden som rinner genom Bangkok, är ytterligare ett plus med staden. En flod genom en storstad tillför ytterligare en dimension, gör staden mer levande och mer intressant.
Nä, nu har jag testat tillräckligt om blogg och ThaiPad är kompatibla.  Stranden hägrar, här kan jag inte sitta och häcka längre...
Tripp-topp och kram/Thai-Titti

Kommentarer
Postat av: Agneta

Tänk vad olika man kan uppleva platser. Hoppas ni kan njuta av sol, värme och bad, men akta er för maneterna.

Kram

2011-12-28 @ 16:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback