...å julen tillbringas i...Thailand...

Resväskan ligger uppfläkt på sängen, bikinisarna och strandklänningarna ligger på botten och skvalpar.
Japp, i Casa Sahlberg förbereds det för thailandssemeser över jul och nyår.
Men hur skönt låter inte det då, jag blir nästan avundsjuk på mig själv...

Först två-och-en-halvdag i Bangkok och sen..svisch ner till Rayong för sol och bad.

Mina strandklänningar är av den smarta sorten. Mycket fritt fall över magen.
Magen skall nämligen fyllas av syndigt god thaimat.
Saliven rinner till när jag tänker på kokosmjölk, lime, ingefära...

Vi är nästan dom enda vi känner som inte varit i Thailand. I princip hela Norrtälje åker dit, titt som tätt. Snart kan och får vi räkna oss till dem.

Mina "Räjj-Bann" som kostade hela 18 kronor har berikats med nya solglas med läs-styrka. Eftersom dom då blev oanvändbara för vanligt seende så var jag tvungen att shoppa ett par andra. dock inte på Sarojini för 18 kronor utan hos optikern och med ordentligt polaroidglas.
Dom båda paren leverades i varsitt hårt fodral. Två hårda fodral fordrar en stor handväska. Det har jag ingen...
Stackars mig.
Får försöka lösa det problemet på något sätt.
Känns för övrigt inte direkt som ett problem. Mer som en ursäkt för att skaffa ny, större handväska.
Till ny handväska kan det ibland krävas matchande skor.
Eftersom jag ännu inte köpt min nya väska kan jag inte packa matchande skor.
Får försöka lösa det problemet på något sätt.
Känns för övrigt inte direkt som ett problem det heller...Ja, ni förstår vartåt jag syftar. ;-)

"Alla" andra i min nya bekantskapskrets har antingen åkt hem till Sverige eller mer österut för sol- och badsemester så jag har roat mig lite på egen hand dessa dagar; gymmet i måndags med därpå följande ansiktsbehandling. Skönt. Ja, lite plågsamt var det i mitten av behandlingen när hon tog fram något sorts tortyrverktyg och började trycka runt näsan. Hon pratade om white-heads, jag vet att black-heads betyder pormaskar men white-heads...?
Jag ? Med min persikohy !
Hur som helst så hade jag tydligen några sådana. 
Det har jag inte längre.

Igår var det sista yogan innan nya året. Har inte yogat på några veckor eftersom vi haft besök och gjort så mycket annat. Trodde jag skulle vara stel som en pinne och oböjlig som ett järnspett. Men icke !
Kunde till och med, för allra första gången, göra "kråkan". Den posen hade jag kallt räknat med att ALDRIG kunna utföra, någonsin.
Med mina klena armar, min onda högeraxel samt i övrigt icke-starka lekamen.
Man sitter på huk, händerna i marken, armarna utsträckta en bit framför och  innanför knäna. Därefter går man på tårna framåt, mot händerna. Upp på tåspetsarna. Lutar sig framåt och fokuserar blicken. Lyfter sakta upp kroppen och... plötsligt vilar hela min kroppstyngd endast på händerna.
Ganska cool känsla måste jag tillstå.

Nu är klockan 17.30 här i detta landet som jag bor i. Funderar på att gå och lägga mig. Vill att det ska bli imorgon väldigt snart.
Hanna och Affe är lyckligen hemma i Sverige igen, njuter av kranvatten, Keso och nötkött kan jag tänka. Dom firar jul och nyår hos Affes mamma på Öland. härligt för Emma att få hem sonen och "svärdottern" igen och riktigt rå om dom.
Fanny och Erik packar och städar sig ur lägenheten i Göteborg, förbereder sig på ett halvår i Indiens organiserade kaos...
Själv ska jag nog öppna upp den insmugglade bag-in-boxen med Chardonnay och fira att semestern börjat 
( ja, vi har väl kommit överens om att arbetslösa, medföljande lyxfruar också har rätt till semester, fråga mitt fackförbund annars så får ni höra. Kontaktas på  www.tittiomicke.blogg.se , säkrast på onsdagar..)  
precis nu, för precis nu klev Mr spirit in genom dörren. 
Let the holidays begin :-) !


Ha en fantastiskt God Jul med mycket mys och lite krav och ett underbart Gott Nytt År med mycket kärlek !
/Titti



















Kommentarer
Postat av: Agneta

Åh vad härligt ni kommer att få, antagligen kommer ni inte att leta tyg och tråd som vi gjorde när vi var där, utan kommer få det precis så underbart som ni är värda. Vad duktig du är som klarat kråkan, det är inte lätt. Jag fixade den för några år sedan men idag skulle jag nog kapsejsa.

Ha en riktigt skön Jul och Gott Nytt År.

Kramar.

2011-12-21 @ 16:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback