...att skiljas åt är att dö en smula...

Usch, idag är ingen rolig dag...
Vet att jag brukar skriva ganska klämkäckt och skojsigt, men idag är en ledsam dag...
Min älskade, älskade Hannaloppa och hennes fina Alfred har precis åkt till flygplatsen för vidare befordran till Sverige.
Tänk vad 10 veckor kan gå fort, så glad över att dom var sista veckan här hemma i Casa Sahlberg och att vi haft det så mysigt och bra på alla sätt !
Just nu hjälper inte det. Just nu tänker jag; vad gör jag i det här sk-t tlandet egentligen, så långt borta från dom två finaste och bästa döttrarna i världen ?
Hade bestämt mig för att inte börja gråta men vad jag bestämmer och vad som blir är två helt skilda saker och det visste jag ju på förhand.
Åkte inte med ut till flygplatsen för bara tanken på att sitta ledsen i bilen hem och kanske få någon medlidsam kommentar från vår chaufför fick mig att inte ens följa med ner till bilen.
Hejdå:et fick bli i hallen och sen kunde jag vanka omkring här hemma och lipa i lugn och ro.

När Rozie kom, för en liten stund sedan, så kom hon ut till mig i vardagsrummet och utbrast; "madame, your daughter is gone ???", med stor förvåning i rösten. Precis som om hon upptäckt att någon rymt...
Precis då hade jag lust att svara "Wha-at ??" med lika stor förvåning men det gjorde jag naturligtvis inte utan jag svarade bara, lite ointresserat sådär "Mmm, yes.."
Ja, jag vet att jag låter hur barnslig som helst just nu, känner mig som en femåring som låter ledsamhet utspela sig som ilska och frustration.
Sån är jag, ibland.
Har ingen lust eller vilja att dela mina inre känslor och tankar med någon som inte är mig nära.
Så det så.
(Men på bloggen går det hur bra som helst, blir lite som att skriva dagbok ungefär, sen att vem som helst kan läsa spelar mindre roll så länge jag står för det som plitas ner..).

Det blir skönt för dom att komma hem till lite rutiner, ordning och reda i Svedala och spara nya pengar så att dom kan komma tillbaks snart !
Hanna sa att hon var mätt på sol och bad, shopping och marknader. Att hon längtade efter att "bli en svenne" just nu, och jag förstår henne. dom har ju levt i kappsäck större delen av tiden här, ätit frukost, lunch och middag på restaurang till förbannelse. Klart man vill hem, till sitt eget !
Jag frågade hur hon skulle beskriva Indien med bara tre ord, svaret blev; skitigt, trångt och kontrastfyllt.
En annan håller med, till hundra procent !

Nog med självömkan och deppigheter, rätt som det är kommer sommaren och vi far hem till underbara Svea Rike och kan krama Loppan igen; hårt och länge !
Dessutom står roligheter och lurar bakom dörren; älskade, älskade Fannyfilifjonkan och hennes fina Erik kommer ju hit !!! Bara 3 veckor kvar tills dess. Åh, som jag längtar efter min finaste Fanny !

Dessutom kommer min storasyster-yster, samma dag, så det blir hur bra som helst :-) !
Mr. Spirit landar in i morgon bitti, efter en händelserik och fartfylld vecka i Stockholmsomrädet, längtar efter bästa Micke, snart, snart :-) !
Mycket längtan, saknad och kärlek i det här inlägget.
Känner att det inte är likt mig att vara såhär ömklig och gråtmild, men långt hemifrån är ibland jä-kligt långt hemifrån och ibland hoppar saknaden fram ur sitt gömställe i hjärtat och smäller till en med full kraft.

Min fina, fina familj... Kortet taget sommaren 2010, yngsta dottern har sedan dess återtagit sin blonda hårfärg och kommer i sin blonda kalufs om bara 3 veckor, hurra !! (Låter jag tjatig ? Sorry...not!)
Innan dess väntar jul och nyår i Thailand med härliga A-L och H, ser framemot givande diskussioner blandat med skratt på en varm strand, med en paraplydrink i näven !
Sådärja, allt känns genast lättare!
Sen kommer faster A och hennes A, sen kommer A-L och H hit till oss, ja en hel drös med olika bokstäver kommer trilla in i Casa Sahlberg :-) !
Längtar också efter min fina lillasyster och hennes goa familj, förhoppningsvis kommer dom till hösten !
Ja, jösses, nu håller det på att bli längtan efter kvällspass på akuten också, och ruskväder och att få gå på Restaurangen "Ett glas" och återigen besviket konstatera att dom ännu inte har bytt meny.
 
Oops, låter som om jag klumpar ihop Mullsjö-gänget med en gammal restaurangmeny men, se det gör jag inte. "Glaset" kan få ha sin gamla meny så länge dom ids, lillasystern kan komma hit på stört, tycker i alla fall jag !
Nä, hörni. Nog om detta.
Har ringt min nya kompis Gunnel, vi ska strax ut på nya äventyr i stora huvudstaden i det här landet som jag bor i..
Hej på er, och kram !/Titti

Kommentarer
Postat av: Malin

Stooooor KRAM till dig moster!!! Snart fylls ert hus igen! :))

fascinerande att ni fått ett varsitt barn - med det menar jag att Hanna är sååå fantastiskt lik dig och Fanny är sååå fantastiskt lik Micke!:)))

2011-12-16 @ 08:05:35
Postat av: Agneta

Precis rätt, varför ska man inte få grina och gråta och tycka synd om sig själv i sin ensamhet. Jag skulle gjort precis som du, inga jobbiga avsked inför publik.

Kram på dig och snart landar din mr och har antagligen en massa godis och överraskningar med sig.

Varma kramar till dig

2011-12-16 @ 12:35:55
Postat av: fillifjonkan

Mamma, den där blonda kaluffsen är mörk igen... trivs bra med att vara familjens svarta får!

2011-12-16 @ 17:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback