...nä, det va ingen vanlig da, för de va Tittis föllseda...

Ja må jag leva, jag må jag leva; hurra hurra hurra HURRA !
Hoppsan sa, plötsligt bidde man 46, bara sådär utan förvarning...
Fast det är bara på pappret jag klivit över 27-års strecket om jag ska vara ärlig.
Konstigt det där, det verkar som om dom flesta som är över 40 har en mental ålder någonstans mellan 25 och trettio och för varje år gapar man lite mer förundrat över den där sifferkombinationen som står på körkortet och i passet, framförallt de första siffrorna...
Hur tillbringade jag då min alldeles ojämna födelsedag ?
Godmorgon-grattis-kyss av maken, pling-plong på dörren; där kom Richard (chaffisen) med blomsterbukett och grattiskort som hans 11-åriga dotter ritat

Lägg märke till att mitt namn är "maám" som i madam, får väl se till att ändra det i passet :-) !
Därtill fick jag sms från en annan familjs chaufför och på det följde skönsång i telefonen av min medföljande kompis T och ett gulligt sms från hans fru J...
Själv vinkade jag hejdå till min Mr Spirit, drack en proteinshake och drog till gymmet.

Efter en omgång med crosstrainern och massa ryck-o-tryck samt ytterligare ett grattis samtal från min nya kompis C åkte jag till kontoret, där alla visste att det var bemärkelsedag för det står nämligen uppskrivet på anslagstavlan; alla anställdas födelsedagar, deras medföljandes likaså och även allas bröllopsdagar; inte illa, det borde man ta efter även på svenska arbetsplatser !
Micke och jag åt lunch på en av mina favoritrestauranger; "Olive´s" och delade på en flaska pinot noir, smaskens...
På det följde en tur till shoppingmallet i Vasant Kunj tillsammans med Camilla och hennes dotter L, där jag glatt inhandlade 2 par indiska pösbyxor på FabIndia, grattis, grattis kära Tittilina !
Hängde med C och dottern för att titta på ytterligare 2 lägenheter här i West End där vi bor, dom måste bestämma sig snart och jag är inte ett dugg avundsjuk; man blir helt yr i skallen av alla olika objekt och alla har sina plus och minus, dessutom är det stört omöjligt att komma ihåg hur alla olika såg ut egentligen. Det hjälper inte att man fotograferar och skriver ner stöd-igenkänningsord..
  
Deras förstaval blev det inget med; det var vattenproblem och taskig "power back-up" enligt Richa på kontoret som är den som kontrollerar stausen på lägenheterna samt sköter förhandlingen med fastighetsägaren; this is India !
Tackade nej till inbjudan att käka middag med dom, klockan var då 18.30 och jag var, återigen, matt i pälsen efter en hel dags aktiviteter så jag gick hem helt enkelt..

Micke åkte på affärsresa till Bangalore så kvällen tillbringade jag med mig själv..(på min föllse´dá och allt!).
Båda prinsessorna ringde från Svedala och sjöng och grattade, gullefjun !
Neenu, som är fru till en av indierna på kontoret ringde och grattade, hon tyckte så synd om mig för att Micke åkt iväg och jag var alldeles, alldeles ensam...och, ja, lite synd var det allt om mig..
Men, men bra kvinna reder sig :-) !

Anmälde mig till 2 stycken kurser som anordnas av AES; American Embassy School, det blir Indian Cooking samt Health Harmonization (slags energi healing enligt något som heter Prana, spännande värre !).
Dessutom hade jag kommit in på två av de distanskurser jag hade sökt, tackade ja till en av dom; någon måtta får det vara på kunskapstörsten.., så nu ska jag även läsa Pedagogik, kommunikation och lärande via Örebro Universitet...

Fick ytterligare sms, från svärföräldrarna och dessutom en jättedrös av grattis via facebook; det är  ju ändå en helt fantastisk uppfinning ! I love facebook, nästan lika mycket som jag älskar (och saknar) IKEA !
Resten av kvällen låg jag i sängen, åt choklad och tittade på matlagningsprogram på Fox History and Traveller, den där David Rocco, italienaren som svänger ihop pastor och insalatas, är inte så tokig att tillbringa tid tillsammans med, i brist på M vill säga ;-)!

Och idag är det en alldeles ny dag; hämta ut pengar, åka till amerikanska ambassadens skola och betala kurserna, åka till Dwarka (en stadsdel) och leverera present från en hemflyttad svenska till en indiska som är nybliven mamma, åka på lärarmöte för svenska skolan, låter inte som om jag ska göra så himla mycket, men jag lovar dessa små ärenden kommer ta ända fram till klockan tre att utföra; this is India !
På eftermiddagen ska jag ringa C och se vad vi eventuellt ska hitta på..

På torsdag bär det iväg till Singapore i 2,5 dagar och sedan blir det bad, snorkling och lat semester på Lombok i Indonesien, Mickes och min gemensamma födelsedagspresent, ska bli spännande, kul och skönt !
That´s all for now, folks; hugs and kisses!/Titti; only 27 at heart...

Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag tycker det låter som du haft en bra och lagom jobbig födelsedag. Vilken tur att jag fick läsa de sista stycket annars hade jag undrat hur ni forade födelsedagar i India.

Indian Cooking samt och Harmonization ser jag fram emot. Kramizar

2011-08-09 @ 08:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback