...wrapped, draped, raped...

Sssvviisscchhh.... så har första veckan gått !

Micke började jobba i måndags och jag återupptog mitt hemmafru/medföljandeliv, uppackning och tvättmaskinsladdning stod på dagens schema. Rozie åkte och handlade medan jag tömde resväskor och sorterade smutstvätt, flashigt värre...not !
 
I tisdags åkte jag till Hyatt för att komma igång med mitt gymmande, som legat i träda under 6 veckors Sverigesemester, och eftersom det var just tisdag så hade Delhi Network sin "coffeemorning"; det är en organisation för oss medföljande expats där man träffar nya människor och det anordnas föreläsningar, guidade turer, middagar och mycket, mycket mer.
Jag gick med i januari men har väl inte varit deras flitigaste medlem om man säger så, har nog inte visat mig sedan i februari, men nu passade det alldeles utmärkt eftersom dom andra medföljande inte återvänt ännu och jag suktade efter lite kaffe och sällskap...
Hade redan planerat att på torsdagen, efter onsdagens Rozie-är-ledig-och-jag-njuter av-maidfri-dag-alldeles-ensam-hemma, åka till Basant Lok, gå på skönhetssalongen och göra ansiktsbehandling, men häpp !, då hade Delhi Network anordnat en heldag på ett annat spa så lägligt just i torsdags så det var bara att anmäla sig och välja behandlingar !

Jag bestämde mig för en aboriginsk ansiktsbehandling och en chokladinpackning av hela kroppen, så i torsdags bar det iväg, vi var 8 stycken; engelskor, tyskor, japaner, en svensk och en fransyska...(ingen Bellman dock ;-)..)
Chokladinpackningen var skön, den innehöll både massage och skrubb innan jag blev insvept i plastfolie, dock luktade det inte choklad som jag hade förväntat mig, och eftersom jag blev insvept i folie kom jag inte åt att provsmaka heller... Medan jag låg där som en kåldolma kom nästa terapeut in och började kleta in mitt ansikte med allsköns krämer och skrubbkorn; alla luktade olika, en del alldeles underbart och en del, ja inte så värst gott helt enkelt men säkert väldigt välgörande och mirakulösa för huden...
Jag blev tillfrågad mitt i alltihop hur ofta jag gjorde ansiktsbehandlingar och jag svarade sanningsenligt att det kanske blev någon gång per år (man är ju svensk, fd heltidsarbetande sjuksköterska, inte tar man sig tid eller unnar sig ansiktsbehandlingar i parti och minut då inte..) ONCE A YEAR; MADAM ??? utbrast hon, jag kände mig plötsligt väldigt snål, lortig och som en som inte tar hand om sig överhuvudtaget och eftersom hon lät så tvivlande och förkrossad så försökte jag bättra på mitt rykte med att säga att nja, det kanske faktiskt var 2 gånger per år om jag tänkte efter och tillade att jag ju tvättar ansiktet med facewash varje kväll..
"Washing is washing, but deep-cleansing only twice a year, MADAM, I´M SHOCKED !!!"
Oj, oj stackars människa, inte var det meningen att chocka henne så, hoppas hon inte tog skada...
Fick mig en liten föreläsning om att man faktiskt ska göra ansiktsbehandling minst en gång i månaden, så det får jag väl börja med nu då, inte mig emot och tid det har jag ju :-)!

Efter sejouren i behandlingsrummet d v s 3 timmar senare träffades vi allihop för lunch, vi hade gjort olika behandlingar så nu var det dags för jämförelser, utvärdering och betygsättning..
Gissa vem som glatt påstod att hon hade blivit våldtagen under flera timmars tid av sin terapeut, med hjälp av choklad och plastfolie ???
Jag hade ju blivit wrapped och draped men när jag skulle berätta blev det lite felkoppling i hjärnkontoret, ville på något sätt använda båda orden på samma gång, hörde i samma mikrosekund som näbben öppnade sig att det var något som var på tok med fraseringen men "raped" var det ord som trillade ut ur munnen på mej, flera gånger dessutom....
Hmm, sa engelska Hazel, den här salongen kommer få dåligt rykte om du berättar detta för någon annan och så kom vi överens om att det var wrapped och draped jag menade och inget annat !
Så nu har i alla fall 7 stycken andra expats fått sig ett gott skratt och en liten våldtäkthistoria att skratta åt; och, ja, den bjuder jag på !

För övrigt har vi letat skrivbord till Hannas och Fannys rum, ingen framgång ännu, varit på Lifestyle och Hometown som är någon sorts mini-IKEA´s med Galne Gunnar kvalité, billig påklisrad faner i fula färger; jakten fortsätter, någonstans i denna mång-miljon stad måste det väl finnas snygga, enkla skrivbord som ser någorlunda schyssta ut ?? 
Snälla, snälla Ingvar, please öppna ett IKEA i Delhi, lovar att jag ska köpa alla värmeljus och alla servetter (och skrivborden !!) där bara du ser till att det blå-gula varuhuset kommer hit !

Casa Sahlberg öppnade för middag i lördags, 7 vuxna, en tonåring och 2 barn smaskade på sydafrikansk oxfilé coeur de provencale, potatisgratäng och hemmagjord bearnaisesås samt fruktsallad till efterrätt; smarrigt och mycket trevligt !
När alla hade farit hemåt kom vi på att vi faktiskt hade varit ihop 25 år just i lördags, visserligen hade det nu hunnit bli söndag men vi firade med lite dans, musik och en liten slurk rödvin till innan vi trillade ner i bingen för att få vår skönhetssömn...

Med all rätt var vi lite sega och trötta i går, solen visade sig för första gången på en hel vecka så vi for till Hyatt och låg ett par timmar vid poolen; riktigt skönt !

Idag är alla chaufförer på säkerhetsutbildning så såvitt jag inte går ut i det varma, fuktiga Delhi och tar en auto-riksha någonstans så blir det en lugn hemmadag (fast det inte är onsdag, men man är väl flexibel och lite wild´n crazy !!) 
Ska googla lite på Singapore och Lombok, om 10 dagar är det dags för en liten resa dit nämligen, ska bli kul och spännande att  göra Singapore i 2 dagar och sen få en vecka i Indonesien på det; okidoki, nu är det dags att stänga butiken för idag; Google nästa !!
Ha det; kramelikram !/Titti

Kommentarer
Postat av: Agneta

Älskar att läsa om dina misstag också, det får mig att inse att jag nog inte ska prata engelska alls när jag kommer utan du och Annette får nog sköta om det. Singapore och Lombol? Ni har ju nyss kommit till Indien. Vad jobbar Micke med egentligen? Tänk att ni varit tillsammans i nästan 25 år innan jag fick träffa dig. Vi borde skämmas allihop men det får vi ta igen nu. Kramiz

2011-08-01 @ 14:53:40
Postat av: lillasysteryster Cecilia

Jösses, skrattade hysteriskt när jag läste ditt inlägg. Saga undrade vad som var så roligt och det kunde jag ju inte förklara utan att gå in på otäckheter så jag fick luras lite och läsa ett annat stycke. Saga förstod nog inte riktigt vad det var jag tyckte var så kul:):) kram

2011-08-01 @ 19:34:18
URL: http://jag har ingen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback