...tomorrow, tomorrow !!!...

I´m packing my bags....
Yepp, i morgon bitti drar vi hem till vårvädret i härliga Svedala !!!
Blir 10 dagar för mig och 6 dagar för bästa Micke, sen drar han tillbaks till Delhi för att bara några timmar senare fara till Sydafrika (via Delhi, låter ju helt bak och fram..)
I min hjärna har jag hela tiden varit inställd på att vi ska hem på semester från midsommar och 4-5 veckor och så var det inte mer med det...
Visste också att Micke skulle behöva åka hem någongång under våren och så var det inte mer med det heller...
MEN, när hans Sverigeresa närmade sig kände jag bara "NO WAY".. Här lämnas ingen liten fru vind för våg i nästan 2 veckor, med maid och chaufför och hela middevitten, blir inget med det !

Dessutom kände jag hur ooootroligt mycket jag saknar mina tjejjor; Hanna-loppan & Fanny-filifjonkan !!
Så det bidde en liten tripp till Norden för mig oxå, I´m sooo excited !!!
Dessutom lyckades vi pricka in en 50-årsfest nu på lördag, jiiippiee; vilket innebär att vi får träffa en massa goa vänner !
Vi skall campera hos min "bästa fru" och hennes man över helgen, sen börjar Micke jobba och undertecknad drar på turné... Sälen, Göteborg och åter Stockholm ...en vilodag och sen tillbaks hem till Indien..

Bara för att man vet att man ska "hemåt" så har vi börjat prata svensk mat mest hela tiden; vaniljyoghurt, köttbullar, ostbågar, keso, lösgodis, raggmunk, sill, lingonsylt, potatismos....Åh, listan kan bli huuur lång som helst !
Vi har dessutom skrivit världens längsta lista på saker vi ska ha med tillbaks hit, alltifrån lingonsylt"korv", fruset kött och diskskrapa till braständare och icke-indiskt vin på bag-in-box...
 
Våra "goingar" i Sättraby har hörsammat våra böner och nödrop och laddat kylar och frysar !
Fast de har också hotat att servera kyckling på alla upptänkliga vis, no thank you ! Skulle det vara ett roligt skämt, eller ???
:) :) :)
Detta blev bara en liten kortis på bloggen för nu drar jag till Hyatt för att sola en stund sen blir det hem och packa och klockan 18 bär det iväg till Basant Lok för manikyr & pedikyr (fransk, såklart..) har bokat in bästa mannen också, vill att han ska få känna på hur skönt det är...Han mumlade något i morse om ett eventuellt superviktigt möe klockan 18.... Vi får väl se om jag njuter själv eller om vi blir två..

Du gamla du fria, du fjällhöga nord..../ Titti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback