...Sverige-turné avklarad...

Oj, oj, oj...efter 10 mycket intensiva och fullspäckade dagar i Sverige är man nu på plats igen i Casa Sahlberg !

Sladdade in hos Sjödahls förra fredagen och vad fick vi då om inte ett fantastiskt Amaronevin, oxfilécarpaccio och dessutom smördegsinbakad oxfilé och potatisgratäng med bea-sås; mycket, mycket gott tyckte jag medans Micke nästan dog av lycka och smaklöksexplosioner !
Blev väckt av maken på lördagsmorgonen av att han sakta förde ett glas med vaniljyoghurt under näsan på mig; då dog nästan jag!
Jag bara älskar att dricka vaniljyoghurt ur glas; är väl något litet fel i hjärnkontoret på mig men det kan jag leva med.. Och frukosten sen då !!! Jag säger bara; Oh la, la:
ALLT vi bara önskat fanns med, och lite till !
Hur ofta äter man en helt nygjord räkmacka med majonäs till frukost ? OCH leverpastejmacka OCH gravad lax med gravlaxsås på knäckebröd...OCH ytterligare ett glas vaniljyoghurt.....?
Hann med en fantastiskt jättetrevlig 50-årsfest på lördagen vilket betydde att vi fick träffa (nästan) alla våra góa LC- och RTkompisar !
Kul att se minen på en del, dom som inte hade en aaaning om att vi skulle komma; lite tappa hakan feeling sådär !
Herrskapet Fröman dejtade vi på söndagen, gött att se dom ! Och vilket snyggt kök dom håller på att få till !
Ylva, Gerd och alla lammbebisar fick besök av mig på måndagen medans Micke for till Järfälla för att jobba och ha massa möten...
Efter det drog jag till Sälen och Hannaloppan....
Här har vi precis avnjutit Hälleflundra med skaldjursrisotto och gott vin på Majkens Sylta, där Loppan denna kväll var gäst istället för servitris :).Jättefin och mysig restaurang med supergod mat !
Hann träffa Alfrid och ett gäng av Hannas kompisar dessutom, fler restaurangbesök, bowling och softande i solen utanför Skilodgen hanns också med, men framförallt myyysigt att umgås med dotra !
Alfred och Hanna-panna, sötnosar!
Att åka mellan Sälen och Göteborg under icke hög-säsong tar ganska precist 9,5 timmar d v s lika många timmar som det tar att flyga Stockholm- New Delhi....låte ju helt sinnessjukt, men det är sant, på riktigt !!!
Fick se både Malung, Hagfors, Karlstad och Skövde på vägen, känns som om jag åkte zic-zac genom vårt avlånga land...Men den som väntar på något gött väntar aldrig för länge;
Världens bästa Filifjonka lagar vegetarisk lasagne till Mammamos, med god hjälp av:
Erik, the man !
På lördagen tog vi spårvagnen (åh vad det är myyysigt med spårvagn !!) till Valand och strosade Vasagatan fram, mot Haga och ibland är man som hemma, fast man är borta...:
Nä men, in och käka lite kanske...not !
Lilla mamman fick dessutom följa med Erik och Fanny på fest på Redbergsplatsen på lördagkvällen; köks-fest blev det med bra musik, trevliga människor och spontandans :) ! Kom i säng 04.00 söndag morgon...glada och nöjda !

Hann med en tur till Uppsala  i måndags, med bästa frun också, har sett mer av Sverige på dessa 10 dagar än någonsin förr tror jag :) !
Hemresan gick hur bra som helst, dock något låååångtråkigt med 7,5 timmar flygresa alldeles solokvist trots trevliga medpassagerare, film, mat, vin, tidningar och böcker...

Idag är det dessutom onsdag= maidfritt=mysigt= tussar omkring och donar med uppackning, lite tvätt osv. har bjudit in mig på middag hos Sjölanders ikväll, kan ju alltid skylla på att jag vill kolla så att vår grill mår bra och trivs på deras terass !
Och imorgon kommer bästa Micke hem, saknar min lagom..., blonda man i sina bästa år !! 
Har nu dessutom frys och kylskåp fyllda med Bregott, oxfile, nötfärs, lingonsylt och kantareller; ärligt insmugglade i India-land...ja just det, höll på att glömma; Rosévin samt rödtjut på dunkar; icke-indiskt utan välsmakande; jippie igen !
Livet är gott, skål för det...tja, man kanske skulle ta sig ett glas rosé, bara för att man kan...Puss&kram/ Titti

Kommentarer
Postat av: Agneta

Välkommen hem, vad fantastiskt roligt att få läsa "nyheter" på bloggen igen. Du skriver så bra så jag har längtat efter rapporten från Svedala. Visst är det konstigt att det ska ta så lång tid att åka genom Sverige men du fick turista ordentligt. Nu ser jag fram emot nästa rapport. Hälsa din lagom blonda man i sina bästa år.

Kram

2011-04-20 @ 13:41:05
Postat av: lovisa

allt bra?:)

just nu har jag 4 kanontävlingar på bloggen!

1 - vinn valfri bikini/monokini från www.brandsinfashion.com.

2 - vinn valfri vara ur fashionbox.se's sortiment.

3 - vinn ett par valfria strumpbyxor från www.snyggastrumpbyxor.se

4 - vinn sexiga underkläder till värde av 300kr från www.evasunderklader.se



Om du är intresserad av ngt - kika bloggen för mer info!

2011-04-20 @ 13:53:18
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback