tjingeling !

Oj vad spännande, en alldeles egen blogg !
Spännande, pirrigt och förhoppningsvis alldeles..underbart !

Vem är då Titti ?
En göteborgska i förskingringen sedan många år. Gift med världens bästa Micke, tillsammans har vi 2 fantastiska tjejer som är 21 respektive 19 år.  
Jobbar som sjuksköterska på världens bästa akutmottagning, har gjort det i snart 11 år. På dessa 11 år har jag känt glädje och stolthet varenda gång jag har gått till jobbet, stortrivs helt enkelt !
Tycker om att resa, äta god mat, dricka gott, läsa, måla, greja i trädgården, vara ute i skärgården, diskutera... plus tusen saker till som jag är road av..
Det mest spännande i vårt liv just nu är....
Vår förestående flytt till Indien !!
Har fortfarande inte riktigt hunnit fatta att det är sant, att det är på riktigt !
Det hela bestämdes de 23 september d v s för knappt 2 månader sedan, vi la i högsta växeln med en gång..
Huset är sålt, jag har, tyvärr, sagt upp mig från mitt underbara jobb (fick inte tjänstledigt tråkigt nog), vårt bohag ska magasineras, skeppas och flygfraktas till vårt nya hem i Indien och det småbrinner i knutarna för vi drar strax innan nyår.
Tusen och åter tusen saker som ska in i logistikschemat; vaccinationer, försäkringar, biljetter, packning mm mm

Tanken med bloggen är att den skall fungera som en slags reseberättelse/dagbok över vårt livs äventyr, ett sätt att hålla kontakt med släkt och vänner och även som en ventil för oss där man kan skriva av sig om allt roligt, knasigt, frustrerande, konstigt och vardagligt som händer...
To be continued.../ Titti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback