...skänkt till Kvinnojouren...

Möbler som stått i vårt kallförråd; soffbord, barnbord, cyklar, kaninburar, stereobänk mm har nu hittat en ny plats i tillvaron tillsammans med vår fina köks-soffa, kläder, täcken, böcker och en massa andra saker.
Vi har skänkt dem till Kvinnojouren, en kollega (flera faktiskt) till mig jobbar för dom.
Känns alldeles fantastiskt bra, hoppas de kan hjälpa någon utsatt kvinna (och barn) att få ordning i sitt nya hem!
Nu är det bara 14 dagar kvar....känner mig lite stressad, mest inne i hjärnan, för det är så många tankar som far runt; har vi tänkt på det och detta, ja just det, det måste vi komma ihåg, har vi meddelat/sagt upp/ändrat ditten och datten..
Katten Hugo hämtas på lördag, han skall bli kattkungen av Vigelsjö...det känns också bra, fastän lite märkligt.       i går kallade jag honom för "Kitty" vid flera tillfällen... Undrar om han saknar henne, och om han vet eller känner på sig att han ska få nytt hem; han är nämligen alldeles otroligt gosig och kelsugen, kliver och trampar överallt där man själv befinner sig ! Man blir lite lätt irriterad när han lägger sig tvärs över tangentbordet eller tidningen, fast man vet att det bara är några dagar till...Man saknar inte katten förrän matskålen är borta eller hur man nu ska uttrycka sig...
I morgon är det julfika med julklappsutdelning på jobbet, efter det väntar ett nattpass, och efter det har jag bara 4 arbetspass kvar på världens bästa akutmottagning ( dom har dock "lovat" att jag får jobb där när vi kommer hem..)
Ha en bra afton, sankta lucia i efterskott !/Titti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback